DeletedUser
Ο Ελληνικός οδηγός επίθεσης του Ιερού Λόχου, επίσης φτιαγμένος από τον Έλρικ...
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ενδείκνυεται η προηγούμενη ανάγνωση του οδηγού επίθεσης.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ενδείκνυεται η προηγούμενη ανάγνωση του οδηγού επίθεσης.
Περιεχόμενα:
1) Όπλα επίθεσης
2) Εξειδίκευση επιθετικών όπλων
3) Επιθετικά χωριά
4) Επιθετική διάταξη
5) Τύχη - Ηθικό
6) Κατασκοπεία
7) Ψεύτικες επιθέσεις
8) Βομβαρδισμός
9) Το τραίνο
10) Συντονισμός επιθέσεων.
11) Συμπεράσματα
********************
1) Επιθετικά όπλα
Τα βασικά επιθετικά όλα είναι το τσεκούρι, το ελαφρύ ιππικό, οι έφιπποι τοξότες, το βαρύ ιππικό, οι κριοί, οι καταπέλτες, ο αριστοκράτης και ο παλαδίνος υπό προϋποθέσεις. Όπως ακριβώς δεν αμυνόμαστε με επιθετικά όπλα, δεν επιτιθέμεθα με αμυντικά όπλα. Στον κανόνα αυτόν χωρεί μόνο μια εξαίρεση, στα πρώτα στάδια του παιχνιδιού, και μόνο για όργωμα (βλ. παρακάτω).
2) Εξειδίκευση επιθετικών όπλων
-Το τσεκούρι σκοτώνει το δόρυ
-Το ελαφρύ ιππικό σκοτώνει το σπαθί
-Οι έφιπποι τοξότες τους τοξότες
-Το βαρύ ιππικό όπως το ελαφρύ
-Ο κριός κτυπά μόνον τα τείχη
-Ο καταπέλτης κτυπά όλα τα οικήματα
-Ο Αριστοκράτης μειώνει την νομιμοφροσύνη του χωριού
-Ο παλαδίνος ανάλογα με το όπλο που έχει ενισχύει την δύναμη και την άμυνα ενός από τα παραπάνω.
Για τους κριούς και τους καταπέλτες πρέπει να ειπωθούν τα ακόλουθα:
Ο κριός χρησιμεύει στο να καταστρέφει τα αντίπαλα τείχη. Επομένως είναι ένα από τα πιο σημαντικά όπλα στο παιχνίδι. Σύμφωνα με όσα έχουμε δει σε άλλους server, απαιτούνται 10 κριοί για την μείωση κατά ένα επίπεδο του τείχους. Επομένως, για ένα τείχος επιπέδου 20 απαιτούνται τουλάχιστον 200 κριοί.
Σε σχέση με τα υπόλοιπα όπλα, ο κριός στον υπολογιστή του παιχνιδιού μπαίνει πρώτος στη μάχη, δηλαδή αναλόγως με την ισχύ του πλήγματος που θα επιφέρουν οι κριοί, υπολογίζεται το ποσοστό ενίσχυσης των αμυντικών δυνάμεων που προσδίδει σε αυτές το επίπεδο των τειχών. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τους καταπέλτες σε δύο σημεία: πρώτον οι κριοί κτυπούν μόνο τα τείχη ενώ οι καταπέλτες μπορούν να κτυπήσουν όλα τα κτίσματα μιας πόλης και δεύτερον μπαίνει πρώτο στην μάχη ενώ οι καταπέλτες εισέρχονται τελευταία στη μάχη. Αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος δώσει εντολή να κτυπήσουν οι καταπέλτες τα τείχη, η ζημιά στα τείχη από αυτούς θα συνυπολογιστεί μετά την μάχη των υπολοίπων δυνάμεων.
Ως προς τον Αριστοκράτη πάλι πρέπει να ειπωθούν τα ακόλουθα:
Ο Αριστοκράτης έχει επιθετικό και αμυντικό σθένος μηδέν (0). Αυτό σημαίνει ότι πρέπει πάντοτε να συνοδεύεται από άλλες δυνάμεις. Αν στείλετε σε ένα άδειο χωριό έναν αριστοκράτη μόνο του, επειδή όπως είδαμε ένα χωριό από μόνο του έχει αμυντικό σθένος, ο αριστοκράτης θα σκοτωθεί.
Ο Αριστοκράτης έχει ως αποστολή να μειώσει την νομιμοφροσύνη ενός χωριού. Η νομιμοφροσύνη για κάθε χωριό αρχίζει στις 100 μονάδες που είναι και το maximum. Μετά από κάθε επιτυχημένη επίθεση η νομιμοφροσύνη ανεβαίνει μία μονάδα ανά ώρα από την επίθεση. Σε κάθε επιτυχημένη επίθεση ο Αριστοκράτης πετυχαίνει πλήγματα στην νομιμοφροσύνη του χωριού συνήθως από 20 έως 25 μονάδες. Είτε στέλνουμε 1 αριστοκράτη μαζί είτε 100, η επίθεση θεωρείται ότι γίνεται από έναν. Γι' αυτό και θα πρέπει να γίνουν αλλεπάλληλες επιθέσεις έως ότου η νομιμοφροσύνη αγγίξει το 0, οπότε και το κερδίζουμε. Για να επιτευχθεί αυτό προσπαθούμε να στέλνουμε 4 αριστοκράτες τον ένα πίσω από τον άλλο με την ελάχιστη χρονική διαφορά μεταξύ τους.
3) Επιθετικά χωριά:
Όπως έχουμε ήδη δει στον αμυντικό οδηγό, είναι αναγκαία η εξειδίκευση ενός χωριού, από την στιγμή που έχουμε παραπάνω από ένα. Η εξειδίκευση θα πρέπει να είναι απόλυτη για να είναι επιτυχημένη, και αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν αμυντικές μονάδες στο χωριό αυτό. Ένα επιθετικό χωριό θα πρέπει να έχει αναβαθμισμένα στο ύψιστο επίπεδο τον στρατώνα και τον σταύλο, το εργαστήριο τουλάχιστον στο επίπεδο 5, αναβαθμισμένα στο ύψιστο επίπεδο όλα τα ορυχεία και ασφαλώς το τείχος, αν και αυτό ισχύει για κάθε ειδίκευσης χωριό. Θα πρέπει να υπάρχει επίσης Ακαδημία, αλλά είναι πιθανό αργότερα, εφόσον δεν θέλουμε να φτιάχνουμε Αριστοκράτες και βαρύ ιππικό να μειώσουμε το επίπεδο του Οπλουργείου. Δεν χρειάζεται αγορά παραπάνω από το επίπεδο 20. Ένα τέτοιο χωριό μπορεί να μας δώσει την "ιδεατή" επιθετική διάταξη.
4) Επιθετική διάταξη
Όπως δεν υπάρχει ομοφωνία για την αμυντική διάταξη, έτσι δεν υπάρχει ομοφωνία για την επιθετική.
Όποιος προτάσσει μία συγκεκριμένη απλά δεν ξέρει το παιχνίδι. Δεν υπάρχει στην πραγματικότητα αυτό που λέμε "ιδεατή" επιθετική διάταξη, γιατί το κάθε όπλο υπηρετεί μια ξεχωριστή αποστολή. Η καλύτερη επιθετική διάταξη είναι αυτή που μπορεί να κτίσεις γρηγορότερα με τους πόρους που έχεις σε σχέση με τον αντίπαλο που έχεις να αντιμετωπίσεις.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, θα πρέπει να υπάρχει ένας σεβαστός αριθμός από τσεκούρια. Επίσης, θα πρέπει να παράγετε στρατεύματα νύχτα και μέρα, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι θα επιβραδύνετε την ανάπτυξη της πόλης. Όταν η δύναμή σας που θα αποτελείται από 6.000 τσεκούρια, 1.000 ελαφρύ ιππικό, 1.000 έφιππους τοξότες, 300 κριούς και 200 καταπέλτες τσακίσει την "μαζική άμυνα" των 1000 δοράτων του γείτονά σας που σας περνάει 500 πόντους και οι αριστοκράτες σας κάνουν παρέλαση στο χωριό του, θα μουρμουρίσετε: οι πόντοι δεν κερδίζουν το παιχνίδι, το παιχνίδι το κερδίζουν τα στρατεύματα.
5) Τύχη - Ηθικό
Το παιχνίδι, προκειμένου να αυξήσει το ενδιαφέρον και να αναχαιτίσει την ραγδαία επικράτηση των πιο ανεπτυγμένων παικτών εις βάρος των αδυνάτων έχει εισάγει δύο παράγοντες: την τύχη και το ηθικό.
Η Τύχη είναι ένας συντελεστής από +25% έως -25%, ο οποίος προκύπτει τυχαία την στιγμή που εκδηλώνεται η επίθεση (επομένως μόνο τότε μπορούμε να τον γνωρίζουμε) από το παιχνίδι και συνυπολογίζεται στο ηθικό.
Το ηθικό προκύπτει από την διαφορά των συνολικών πόντων μεταξύ επιτιθέμενου - αμυνόμενου. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά τόσο μειώνεται το ηθικό και αντίστροφα. Το ηθικό μας δείχνει πόσο επί τοις εκατό της δυναμικότητάς τους θα πολεμήσουν τα στρατεύματά μας ως επιτιθέμενοι. Έτσι αν επιτεθούμε με ηθικό 100%, τα στρατεύματά μας θα αποδώσουν το 100% της δυναμικότητάς τους. Αν όμως το ηθικό μας είναι στο 50%, αυτό σημαίνει ότι θα έχουν μείον 50% δυναμικότητα. Πάνω σε αυτό συνυπολογίζεται ο παράγων τύχη και προκύπτει η τελική έκβαση της μάχης.
Από αυτά προκύπτουν τα ακόλουθα: πριν κάνουμε μια οποιαδήποτε επίθεση, προηγουμένως κάνουμε απαραίτητα μια δοκιμή στον προσομοιωτή. Εκεί βάζουμε αφενός τις δυνάμεις μας και αφετέρου τις δυνάμεις του αμυνομένου, το επίπεδο του τείχους καθώς και το ηθικό μας. Αν δεν το γνωρίζουμε μπορεί ο ίδιος ο προσομοιωτής να το υπολογίσει, δίνοντάς του τους συνολικούς πόντους ή το όνομα του αμυνομένου. Επίσης υποθέτουμε ως παράγοντα τύχης το -25% και εν συνεχεία το +25, για να δούμε αν υπάρχει η δυνατότητα νίκης έστω υπό τις χειρότερες συνθήκες και ποιά θα είναι η έκβαση με τις καλύτερες ώστε να αποφασίσουμε αν αξίζει να κάνουμε την επίθεση.
Επίσης προκύπτει και κάτι ακόμη: οι πόντοι όχι απλά δεν κερδίζουν το παιχνίδι, μπορούν να σε βοηθήσουν να το χάσεις κιόλας.
6) Κατασκοπεία
Όπως και στην πραγματική ζωή, έτσι και στο παιχνίδι, είναι απαραίτητη η γνώση της δύναμης του αντιπάλου. Το παιχνίδι διαθέτει για αυτόν τον σκοπό τον ανιχνευτή, ένα όπλο με αρκετές ιδιομορφίες.
Όπως ξέρουμε, μόνο ανιχνευτές μπορούν να αντιμετωπίσουν ως αμυνόμενοι ανιχνευτές (αντίθετα ως επιτιθέμενο, κάθε άλλο όπλο μπορεί να σκοτώσει ανιχνευτές). Επιπλέον, οι ανιχνευτές μεταφέρουν εικόνα του χωριού μόνο αν επιστρέψει το 50% +1 όσων συμμετείχαν στην επίθεση. Έτσι λ.χ. αν επιτεθούν 100 ανιχνευτές και επιστρέψουν οι 49, θα πάρουμε αναφορά για τη μάχη αλλά όχι για την υποδομή της πόλης.
Ο ανιχνευτής διακρίνεται επίσης για την ταχύτητά του. Είναι το πιο γρήγορο όπλο και αυτό τον καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμο από τον αμυνόμενο. Σε αυτήν την περίπτωση ο αμυνόμενος έχει όπως έχουμε πει δύο επιλογές: είτε να συγκεντρώσει έναν μεγάλο αριθμό ανιχνευτών ώστε να αποκρούσει την επίθεση είτε να αφήσει τον επιτιθέμενο να δει την υποδομή του αλλά όχι και τις δυνάμεις του, αποφεύγοντας την αντιπαράθεση.
Όταν όμως σχεδιάζουμε μια επίθεση η οποία πρόκειται να κινητοποιήσει μεγάλο όγκο των δυνάμεών μας, ιδίως αν στόχος μας είναι να κατακτήσουμε το χωριό, τότε χρειαζόμαστε απαραίτητα την πιο πλήρη και ακριβή εικόνα του αντιπάλου. Προκειμένου να το πετύχουμε αυτό "πατάμε φρένο", δηλαδή μαζί με τους ανιχνευτές μας στέλνουμε και έναν κριό ή έναν καταπέλτη. Ο αμυνόμενος βλέποντας την επίθεση θα υποθέσει ότι πρόκειται να δεχθεί μια κανονική επίθεση που περιλαμβάνει κριούς ή καταπέλτες, οπότε είναι αναγκασμένος να συγκεντρώσει δυνάμεις για να την αποκρούσει. Το αποτέλεσμα θα είναι ότι ναι μεν θα χάσουμε έναν κριό αλλά θα έχουμε την πλήρη εικόνα των αντιπάλων δυνάμεων. Μπορούμε πλέον να σχεδιάσουμε το κυρίως τμήμα της επίθεσής μας.