Jamm's Guide

  • Δημιουργός θέματος DeletedUser9649
  • Ημερομηνία έναρξης

DeletedUser9649

Το παρακάτω κείμενο είναι ο οδηγός του Jamm ενός μεγάλου παίχτη του .net των tribalwars.


Άλλη μία μετάφρασή μου που την έκανα τιμής ένεκεν αυτού του post.

ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ!

Μέρος 1: Τα Βασικά που πρέπει να ξέρετε.
Λοιπόν, αφού έπαιζα αυτό το παιχνίδι για μερικά χρόνια επέστρεψα για έναν τελευταίο γύρο (στον Seed Server εννοεί) ο οποίος ήταν απογοητευτικός, αλλά δεν θέλω να φύγω χωρίς να σας δώσω κάποιες τελευταίες συμβουλές.

Θα προσπαθήσω να καλύψω τα 7 συνηθέστερα λάθη από την μεριά μου πάντα, αφού ούτε χρόνο έχω για έναν μεγάλο
οδηγό ούτε πιστεύω ότι κάποιος θα διάβαζε κάποιες ντουζίνες σελίδων μόνο για να βελτιώση τον τρόπο του
παιχνιδιού του, ειδικά επειδή κάποια από τα βασικά είναι πολύ βαρετά για παίχτες που παίζουν πάνω από
μερικές μέρες...

Πρώτα κάτι σχετικό με τα ζώα
#1 Πρόβατα και Λύκοι
#2 Χελώνες
#3 Κριάρια
#4 Τσιτάχ και άλογα
#5 Λιοντάρια
#6 Πάπιες
#7 Συμβιοτικά

Πρώτα απ'όλα: Ξεχάστε την κατάταξη για λίγο. Οι πόντοι παλεύουν κατά την άποψή μου, αλλά δεν είναι
σημαντικοί. Αν παίζεις σωστά οι πόντοι θα έρθουν. Αν παίζεις μόνο για την πρώτη θέση στην κατάταξη έχεις ήδη χάσει. Αυτό είναι το σημαντικότερο μάθημα που θα πάρετε.

#1 Πρόβατα και Λύκοι
Πριν ξεκινήσετε να παίζεται αποφασίστε τι θέλετε να είστε, το θήραμα ή ο κηνυγός. Το παιχνίδι λέγεται
φυλετικές μάχες και αυτό δείχνει ποια 2 πράγματα σας κάνουν επιτυχημένους σε αυτό το παιχνίδι: Να δουλεύετε
μαζί και να επιτήθεστε. Πολλοί παίκτες ξεκινάνε τις φυλετικές μάχες και ότι κάνουν είναι να φτιάχνουν
άμυνες και να κτήζουν όλα τα κτήρια στο μέγιστο, χωρίς ποτέ να φτάνουν μία καλή θέση στην κατάταξη.
Λυπάμαι αλλά θα ήσαστε καλύτερα με ένα one-player game και με ένα πρόσθετο chat. Αν θέλετε να παίξετε ΦΜ
καλύτερα να είστε έτοιμοι να δράσετε μαζί με άλλους παίχτες: Να επιτεθείτε, να αμυνθείτε, να υποστηρίξετε
φίλους και μέλη της φυλής που του επιτήθονται. Αν δεν φροντίζετε σχετικά με αυτά τουλάχιστον, δεν
καταλαβαίνω γιατί παίζεται αυτό το παιχνίδι.

Επιπλέον πολλοί παίχτες μαζεύονται μαζί σαν πρόβατα. Μεγάλες φυλές σχηματίζονται, αλλα όταν οι λύκοι
επιτήθονται όλοι είναι ο καθένας για τον εαυτό του και τα πρόβατα τρέχουν γύρω γύρω σαν παλαβά. Αν κάνετε
μία φυλή σιγουρευτείτε ότι έχετε μία φυλή εκεί που στοχεύεται. Μην κάνετε φυλή για να λέτε ότι έχετε μία.
Μπορεί να πάρετε μία καλή θέση στην κατάταξη, που θα προσελκύσει και άλλους παίκτες, αλλά όσο η φυλή δεν
δουλεύει μαζί στην επίθεση και την άμυνα θα πολεμάτε μόνοι σας στην φυλή. Τίποτα δεν είναι χειρότερο από
το να δέχεσαι επίθεση και κανένας να μην σε βοηθά. Έτσι το ηθικό στα στατιστικά σας θα πέσει και η φυλή
σας θα καταρεύσει.

Το να τρέχεις σαν τα πρόβατα δεν βοηθά κατά των λύκων.

#2 Χελώνες
Όταν ξεκινάς να παίζεις και κάποια στιγμή ανακαλύπτεις ότι κάποιος γύρω σου αναπτύσεται ταχύτερα από εσένα
έχεις πάλι 2 επιλογές: Είτε να πάρεις το ρόλο του προβάτου άλλη μια φορά είτε να κάνεις κάτι κατά του. Αν
αποφασήσεις να το δώσεις όλα στην άμυνα έχεις ήδη χάσει, η πτώση σου ίσως έρθει λίγο αργότερα, αλλά είναι
αναπόφευκτη. Η επίθεση φτιάχνεται ταχύτερα στις ΦΜ, είναι φθηνότερη και μπορείς να φαρμάρεις με αυτήν
καλύτερα, έτσι το να είσαι αμυντικός θα σε σώσει μόνο αν οι μεγαλύτεροι παίκτες είναι λιγότερο αμυντικοί
από εσας. Αλλά αν θέλετε να πάρετε την μοίρα σας στα χέρια σας αυτό το παιχνίδι θα γίνει πραγματικά αστείο.
Στείλτε λίγους ανιχνευτές (ανάλογα με το είδος του κόσμου 2-5) σε κάθε χωριό γύρω σας. Ναι, ακόμα και στα
μεγαλύτερα. Αν κάποιος γύρω σας είναι πολύ μεγαλύτερος μάλλον θα έχει θέσει κάποιους στόχους και θα
παίρνει πόρους από αυτούς τώρα. Επιτεθείτε σε αυτούς και εσείς και πάρτε τους πόρους για εσάς. Αν βρείτε
χωριά με χαμηλούς πόντους (όχι τα γκρι!) αλλά μεγάλο τείχος που δεν έχουν άλλο στρατό μέσα, στείλτε άμυνες
και φτιάξτε παγίδες για τους μεγάλους παίκτες (προτιμείστε δόρια στις παγίδες, αλλά όχι μόνο δόρια!)

Όταν κάνετε άμυνα μην κάνετε ποτέ ένα είδος άμυνας μόνο. Τα δόρια είναι η καλύτερη άμυνα στην αρχή, αλλά
μία άμυνα βασιζόμενη μόνο στα δόρια είναι πολύ εύκολο να καταστραφεί. Τα ξίφη και τα τόξα είναι πολύ καλή
άμυνα σε σχέση με τον χώρο τους στο αγρόκτημα, αλλά ξανά, άμυνες ενός είδους σπάνε εύκολα.

Φτιάξτε άμυνα! Φτιάχνοντας μόνο ανιχνευτές (το λευκό τείχος) θα σας βοηθήσει μόνο εναντίον συγκεκριμένων
παικτών (εναντίον των κακών), αλλά αν έχετε κοντά σας έναν καλό παίκτη, απλά θα σας έκανε επίθεση επειδή
ξέρει ότι η επίθεσή του μπορεί να διαλύσει τα πάντα. Επιπλέον θα χρειαστείτε την άμυνα των άλλων για να
μπλοκάρετε τις επιθέσεις όταν κάποιος αποφασίσει ότι θέλει το χωριό σας. Σίγουρα μπορείτε να ελπίζεται
ότι είστε ο μόνος πού κρύβεται χωρίς αληθινή άμυνα και στην ανάγκη οι άλλοι που έχουν άμυνα θα σας
στείλουν. Λυπάμαι αλλά αν και οι άλλοι σκέφτονται έτσι δεν θα λα΄βετε άμυνες. Έτσι αρχίστε να διαφέρετε
και κάντε άμυνα. Και αρχι΄στε να αμύνεστε στους άλλους που χτίζουν άμυνα, όχι σε αυτούς που στοχεύουν σε
αυτό.

#3 Κριάρια
Η άμυνα είναι καλή, η άμυνα πίσω από ένα μεγάλο τείχος είναι καλύτερη. Αυτό θα διπλασιάσει την αμυντική
σας δύναμη και ανάλογα με το πόση επίθεση στέλνει ο εχθρός σας μπορεί εύκολα να διπλασιάσει ή να
τριπλασιάσει τις απώλειές του και από την άλλη μεριά οι απώλειές σας θα είναι πολύ λιγότερες. Το να
αμύνεσαι χωριά χωρίς τείχος είναι πολύ πιο δύσκολο απ'όσο φαντάζεστε!

Από την άλλη μεριά ο επιτηθέμενος έχει τρόπο να χαμηλώσει το τείχος σας και το κακό είναι ότι το 95% των
παικτών δεν τον χρησιμοποιούν! Οι Κριοί. Φτιάξτε τους, και, για όνομα του Θεού, μην επιτήθεστε σε χωριά
χωρίς κριούς. Δεν θα μηδενίσουν το τείχος αλλά θα το μειώσουν αρκετά. Το καλύτερο νούμερο είναι (πάλι
ανάλογα τις ρυθμίσεις του κόσμου 153 ή 213 ή 219). Καταλαβαίνω ότι αυτός είναι ένας απλός αριθμός αλλά
αν παίξετε λίγο στον προσομοιωτή θα δείτε ότι δεν χρειάζεστε ούτε λιγότερα ούτε περισσότερα. Και ίσως
αυτό σας μάθει να χρησιμοποιείτε τον προσομοιωτή, που είναι πάντα σημαντικό.

Ενώ είμαστε εδώ: Δείτε τα στατιστικά των μονάδων. Δείτε πόσο χαμηλή είναι η επίθεση για τα δόρια. Ποτέ μην
επιτήθεστε με δόρια! Απλά δεν είναι φτιαγμένα για επίθεση! Είναι για φαρμάρισμα στην αρχή του παιχνιδιού
και για άμυνα κατά του ιππικού, αυτό είναι όλο. Μην στέλνετε δόρια για συνοδεία στους αριστοκράτες! Είναι
ανόητο αφού θα χάσετε έναντι οποιουδήποτε είδους στρατευμάτων.

#4 Τσιτάχ και άλογα
Αν πρέπει να τρέξετε μία μεγάλη απόσταση θα θέλατε να τρέξετε 50 μέτρα, να σταματήσετε και μετά να τρέξετε άλλα 50 μέτρα ξανά; Τρέξτε σταθερά. Πολλοί παίκτες φτιάχνουν Επιτελείο, στρατώνα, σταύλο και εργαστήριο σε υψηλά επίπεδα, το οποίο έχει 2 πλεονεκτήματα: δίνουν περισσότερους πόντους και ανεβαίνετε στην κατάταξη και παράγουν περισσότερα σε λιγότερο χρόνο. Λυπάμαι, αλλά πέσατε στο μεγαλύτερο λάθος που θα μπορούσατε ποτέ να κάνετε. Αν δεν έχετε τους πόρους για να παράγει αυτό το κτήριο συνεχώς τότε απλά σπαταλήσατε πόρους που θα μπορούσατε να χρησιμοποιείτε αλλού. Επίσης πήρατε πόντους οι οποίοι βοήθησαν τον μεγαλύτερο γείτονά σας να σας βλέπει με καλύτερο ηθικό. Δεν υπάρχει κανένα πόβλημα αν η σειρά παραγωγής είναι μεγάλη. Εγώ είχα επίπεδο 5 στρατώνα, επίπεδο 3 σταύλο και επίπεδο 2 εργαστήριο τουλάχιστον μέχρι να φτάσω τους 2000 πόντους και είχα πάντα τους μεγαλύτερους στρατούς στους κόσμους που έπαιζα.

#5 Λιοντάρια
Κηνυγείστε τα πακέτα, αμυνθείτε στα πακέτα. Παίζοντας μόνοι μπορεί να ανεβείτε ψηλά στην κατάταξη, αλλά εναντίον οποιασδήποτε καλής φυλής δεν θα έχετε καμία τύχη. Το κακό μέρος είναι: όλοι ξέρουν ότι υπάρχουν ελάχιστες συγχρονισμένες κινήσεις από φυλές με τέλεια ομαδική δουλειά, αφήστε τις φυλές που το κάνουν αυτό. Απ'την άλλη μεριά σχεδόν όλες οι φυλές στοχεύουν να έχουν τέλεια ομαδική δουλειά ;)

Το πρόβλημα είναι ότι στις ΦΜ το 99,9999% των παικτών ενδιαφέρονται για τις δικές τους βαθμολογίες πάνω από όλα. Τέλεια ομαδική δουλειά δεν υπάρχει αν δεν υπάρχει κανείς να θυσιάσει αυτό το ενδιαφέρον.

Οι περισσότεροι παίκτες νομίζουν ότι το να υποστηρίζουν ο ένας τον άλλο τους κάνει τέλεια φυλή. Στην πραγματικότητα αυτό απέχει από την πραγματικότητα. Απλά δείχνει ότι η φυλή τους δεν είναι μόνο παθητική. Ενώ είμαστε εδώ: Αν είστε σε μία φυλή μην είστε αυτός που κάνει μόνο επίθεση, γιατί αναπτύσεστε ταχύτερα έτσι. Θα χρειαστείτε και άμυνα και αφού το να αμυνθείς μόνος είναι αδύνατο θα χρειαστεί και να υποστηρήξετε επίσης.

Το συνηθέστερο πράγμα που θα παρατηρήσετε είναι ότι οι παίκτες με υψηλή θέση στην κατάταξη έχουν μεγάλο OD και πάντα καλή επίθεση (και προβλήματα με το ηθικό). Παίκτες με χαμηλή θέση στην κατάταξη φοβούνται τις επιθέσεις από τους "μεγάλους" και κρύβονται πίσω από την άμυνά τους, μέχρι που όλοι οι στόχοι που είχαν μικρότερη άμυνα από αυτούς κατακτήθηκαν. Μετά είναι η σειρά τους.

Μάθημα 1ο: Ηθικό
Στην πραγματικότητα αυτό είναι πολύ πιο κερδοφόρο αν ο μεγάλος παίχτης είχε άμυνες για αυτόν και ο μικρός παίχτης είχε επιθετικά. Ο μικρότερος θα μπορούσε να αμύνεται από τον μεγαλύτερο και κάθε χωριό που θα χτυπούσε θα το έπαιρνε ο μεγάλος.

Μάθημα 2ο: Πόροι
Είναι εύκολο για έναν μεγάλο παίχτη να πάρει ένα σίγουρο ποσό πόρων μέχρι να έχει πολλά χωριά. Ο μικρός παίχτης θα έχει μία δύσκολη περίοδο μέχρι να κάνει στρατό, νομίσματα, αριστοκράτες, οτιδήποτε. Από την μία μεριά είναι πολύ δύσκολο για τον μεγάλο να πάρει πόντους, και πολύ εύκολο για τον μικρό. Έτσι στέλνοντας στον μικρό πόρους οι πόντοι τους μεγαλώνουν ταχύτερα.

Μάθημα 3ο: Άμυνα
Η επίθεση είναι πολύ δυνατή σε αυτό το παιχνίδι. Ακόμα η άμυνα έχει ένα στοιχείο που την κάνει ακόμα πιο δυνατή. Μπορεί να στακαριστεί, όσο περισσότερη τόσο το καλύτερο. Έτοιμαστείτε να αμυνθείτε γι τα μέλη της φυλής σας. Η άμυνα ταξιδεύει γρηγορότερα όταν στέλνεται με τον Paladin, έτσι σχεδόν όλοι στην φυλή σας μπορούν να φτάσουν στο χωριό στο οποιο επιτήθονται οι εχθροί. Θυμηθείτε: Όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο. Έτσι ο επιτηθέμενος δεν έχει πρόβλημα να καταστρέψει μικρά ποσά άμυνας 10 φορές αλλά το ίδιο ποσό την ίδια φορά αποτελεί ένα φράγμα που δεν πέφτει. Άρα, συντονείστε τις άμυνές σας.

Μάθημα 4ο: Επίθεση
Συντονίστε τις επιθέσεις σας. Επιτεθείτε σε όλα τα χωριά του εχθρού την μαζί. Όχι, μην τις στέλνετε την ίδια στιγμή. Να φτάνουν την ίδια στιγμή. Ακόμα καλύτερα να φτάνουν την ίδια στιγμή στα χωριά διαφορετικών παικτών για να δυσκολευτούν στην άμυνα των χωριών τους.

#6 Πάπιες
Νομίζω ότι μάλλον πρέπει να εξηγήσω την έννοια του timing πρώτα. Βλεπετε την ώρα του server στην κάτω δεξιά γωνία και βλέπετε το τωρινό lag μπροστά της: Δημιουργία Σελιδας στα xxx milliseconds. Κάποιες στιγμές το lag γίνεται μεγαλύτερο κάποιες μικραίνει και παραμένει σταθερό. Δεν ελέγχεται και κυμαίνεται από 9 μέχρι 20000 milliseconds. Αν είναι πολύ μεγάλο ξεχάστε το timing. Είναι αδύνατο. Αυτό όμως δεν συμβαίνει συχνά.

Κάθε φορά που στέλνετε στρατό μπορείτε να κάνετε κλικ στην εντολή και να βρείτε την ώρα άφιξης (κάπως έτσι 21:43:56:443). Τα τελευταία 3 ψηφία είναι σε γκρι χρώμα και λίγο μικρότερα.

Λοιπόν, αν θέλετε τα στρατεύματά σας να φτάσουν την ίδια στιγμή πρέπει να φτάσουν στο ίδιο millisecond. Ξέρετε την ώρα που χρειάζονται από το χωριό Α στο Β άρα είναι θέμα προετοιμασίας το να υπολογίσετε την ώρα που πρέπει να τα στείλετε θεωρητικά. Πρακτικά έχετε ακόμα ένα πρόβλημα. Από την στιγμή που θέλετε να κάνετε κλικ μέχρι που κάνετε κλικ έχετε έναν χρόνο αντίδρασης, και μέχρι να σταλεί το μήνυμα του κλικ έχετε lag (αλλα μπορούμε να το ελέγξουμε το Lag απλά κάνοντας κλικ σε άλλο παράθυρο και πέρνοντας την διαφορά) και εν τελει το σήμα πρέπει να σταλεί σε έναν server, που πρέπει να το επικυρώσει. Το καλό είναι ότι υπάρχουν μόνο 3 πράγματα που επιρρεάζουν αυτόν τον χρόνο και όλα είναι περίπου τα ίδια κάθε φορά-η απόστασή σας από τον server, η RAM και το CPU του PC σας και ο βροςσερ που χρησιμοποιείται. Ο μόνος τρόπος να το βρείτε είναι δοκιμάζοντας, δοκιμάζοντας, δοκιμάζοντας, δοκιμάζοντας. Κάντε κλικ σε μία επίθεση κάθε φορά που ο δείκτης ολοκληρώνει μία περιστροφή (του ρολογιού) και δείτε τι ώρα φτάνει η επίθεση. Αν το κάνετε αυτό μερικές φορές θα βρείτε το lag του υπολογιστή σας.Για εμένα ήταν 1,45 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο.

Τώρα ξέρουμε ότι πρέπει να κλικάρουμε π.χ. 1,6 πριν από αυτό που υπολογίσαμε. Μετά πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να κλικάρουμε στην σωστή στιγμή. Μετράω από το 1 ως το 5 κάθε δευτερόλεπτο για να ξέρω πότε περνάνε 0,2 δευτερόλεπτα. Αν ξέρετε πότε περνάνε και δεν αισθάνεστε ηλίθιοι να μιλατε μόνοι σας τότε ίσως καταφέρετε να κλικάρετε νωρίς στο 2 ή αργά στο 3 για να βελτιωθείτε κι άλλο.

Τώρα λοιπόν που ξέρουμε πως να συγχρονίζουμε δεν μπορούμε μόνο να επιτεθούμε αλλά και να στείλουμε την άμυνά μας 1 δευτερόλεπτο πριν την πρώτη επίθεση και να γυρίζει πριν τις άλλες 4, το οποιο λέγεται "Ducking". Να είστε προσεχτικοί παρ'αυτά. Υπα΄ρχουν μερικά κόλπα που καταστρέφουν το μέρος Συγκέντρωσής σας. Σκεφτείτε το λίγο και ίσως δείτε τα πλεονεκτήματα. Επιπροσθέτως το "ducking" θα σας κάνει να χάσετε το χωριό σας, έτσι αν μπορείτε να πάρετε τουλάχιστον 4 φορές την άμυνά σας μέχρι ο επιτηθέμενος να σας χτυπήσει θα επωφεληθείτε.

#7 Συμβιοτικά
Παρακαλώ διαχωρίστε τα χωριά σας. Θα χρειαστείτε άμυνα και θα χρειαστείτε επίθεση, που δουλεύουν μαζί πολύ καλά, αλλά το να τα ανακατεύεις μαζί σε ένα χωριό είναι πολύ επόδυνο.Αφού μία επίθεση είναι ισχυρότερη όσο ισχυρότερη είναι και η επιθετική της δύναμη θα θέλετε να την μεγιστοποιήσετε γεμίζοντάς την με τσεκούρια ΕΙ και κριούς και να κρατάτε τον χώρο του αγροκτήματος που δαπανάτε για άχρηστα κτήρια (επιτελείο 30 αγορά 25) και αμυντικά στρατεύματα χαμηλά.

Από την άλλη μεριά δεν θέλετε οι εχθροί σας να ξέρουν που είναι τα επιθετικά σας άρα πρέπει να μοιάζουν το ίδιο με τα αμυντικά σας εξωτερικά και πρέπει να έχετε λίγους (5-10) ανιχνευτές σε κάθε χωριό. Σκεφτήκε ότι κάποιος στέλνει 4 ανιχνευτές σε κάθε χωριό σας ενώ είστε oofline. Θα εμποδιστεί σε όλα σας τα αμυντικά που έχουν ανιχνευτές αλλά θα βρει εύκολους στόχους. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω βοήθειας αλλά πρέπει να σταματήσει σε ένα σημείο του παιχνιδιού.


Μέρος 2: Ενδιάμεσο παιχνίδι

Αυτό δεν θα καλύψει κάθε μέρος του παιχνιδιού αλλά ελπίζω να σας κατευθύνει στην σωστή κατευ΄θυνση και να μπορείτε να το χρησιμοποιείτε μόνοι σας. Θα μιλη΄σω πολύ σχετικά με τις σημειώσεις, αλλά αν δεν έχετε premium μπορείτε να δημιουργήσετε ένα extra html αρχείο με την ίδια χρήση.

Farming
Λοιπόν, αυτό χρειάζεται είτε πολ΄λή δουλειά είτε βασική γνώση του EXCEL είτεβασική γνώση του SQL. Λυπάμαι αλλά δεν θα αναφέρω πώς λειτουργεί εδώ. Προσπαθείστε να μάθετε να χειρίζεστε το EXCEL και την φόρτωση των αρχείων κειμένου.

Όταν φαρμάρετε έχετε μερικές επιλογές:
-Φαρμάρισμα βαρβαρικών
-φαρμάρισμα καθαρισμένων από άλλους
-Φαρμάρισμα δικών μας καθαρισμένων

α)Το πρώτο είναι το ευκολότερο, αλλά ελάχιστοι παίκτες το κάνουν, αλλά μπορεί να είναι πολύ επικερδές, άρα θα θέλετε να το κάνετε χωρίς να δώσετε πολύ ενέργεια σε αυτό. Δεν έχει ρίσκο ειδικά σε κόσμους που δεν μπορείς να υποστηρίξεις εκτός φυλής, μέχρι να ξεκινήσουν τα νομπλαρίσματα.

Υπολογίστε την απόσταση από όλα τα γκρι χωριά (πυθαγόρειο) και την παραγωγή τους ανα 10 λεπτά ή όποτε εσείς θέλετε. Υπολογίστε το ποσό του ΕΙ που χρειάζεστε για να τα αδειάσετε και στείλτε ακριβώς αυτά μαζί με μερικούς ανιχνευτές. Αποθηκεύστε την αναφορά στο αρχείο σας. Αντιγράψτε το link "στείλε ξανά με τα ίδια στρατεύματα" στις σειμειώσεις σας. Ανοίξτε όλα αυτά τα links κάθε 10 λεπτά (ή τον χρόνο που αποφασίσατε) σε ξεχωριστές καρτέλες. Απλά περάστε από όλες και κάντε κλικ στο ΟΚ. Αν χρησιμοποιείται Opera μπορείται να επιτεθείτε σε εκατοντάδες φάρμες σε 1-2 λεπτά. Θα κουραστείτε από αυτήν την διαδικασία και το να κάθεστε μπροστά από έναν υπολογιστή δεν είναι προτεινόμενο άρα μην διαλέγετε μικρά χρονικά όρια και φροντίστε να μην στέλνετε λίγο ΕΙ γιατί το τείχος και το ηθικό μπορεί να το διαλύσουν. Πρέπει να ελε΄γχετε για νέα βαρβαρικά κάθε λίγο.

β)Για να φαρμάρετε τα καθαρισμένα των άλλων απλά στείλτε μερικούς ανιχνευτές στα τριγύρω χωριά. Όσα φαρμάρονται δεν έχουν καθόλου στρατό μέσα. Αυτό έχει ένα ρίσκο γιατί μπορεί να λάβουν οι αμυνόμενοι υποστήρηξη από την φυλή, για αυτό να στέλνετε λίγους ανιχνευτές πριν επιτεθείτε. Δημιούργησα ένα link για τις ανιχνεύσεις των φαρμών που βρήκα έτσι και το έβαλα στις σημειώσεις επίσης, μετά έλεγξα τις ανιχνεύσεις και έστειλα το κατάλληλο ΕΙ.

γ)Μόλις έχετε μερικές δεκάδες ΕΙ (και τσεκούρια και κριούς) μπορεί να θέλετε να καθαρίσετε μερικούς παίκτες γύρω σας που δεν έχουν διαβάσει κανέναν οδηγό και νομίζουν ότι μερικές εκατοντάδες δόρια και ξίφη και ένα τείχος επίπεδο 10 είναι καλή άμυνα για να φύγουν από το PC μερικές ώρες. Να είστε προσεκτικοί με αυτούς. Είναι οι πιο επικερδείς αλλά και οι πιο επικίνδυνοι.

Άμυνα
Το να μην κάνετε άμυνα μπορεί να δουλέψει, αλλά θα είστε πάντα σε ρίσκο. Ξέρω ότι υπάρχουν μερικές τακτικές για να επιβιώσετε χωρίς άμυνα και σε έναν κόσμο προβάτων που ποτέ δεν δέχεσαι επίθεση οι πιθανότητες να ανεβείτε στην κατάταξη έτσι δεν είναι μικρές. Δεν επικροτώ μία τετοια συμπεριφορά επειδή:

α)δεν θα μπορείτε να βοηθήσετε τα μέλη της φυλής σας όταν χρειάζονται άμυνα και αυτό θα προκαλέσει καβγάδες. Εν τέλει θα έπρεπε να υπα΄ρχει πλάκα και το να εγκαταλείψεις το παιχνίδι σε κακή διάθεση επειδή κανεί από τα μέλη της φυλής σου δεν σου έστελνε βοήθεια σε ώρα ανάγκης δεν είναι ο καλύτερος τρόπος να αρχίσεις μία νέα μέρα.
β)θα σας καθαρίσει κάποιος μεγαλύτερος παίχτης κοντά σας.

Άρα ας υποθέσουμε ότι είστε ένας παίκτης από αυτούς που κάνουν ΕΙ για να φαρμάρουν και άμυνες για βοηθούν τον εαυτό τους και τα μέλη της φυλής τους.

Η άμυνα είναι 90% παθητικότητα και 10% δράση. Η προετοιμασία γίνεται σε ψυχολογικό επίπεδο: Ο εχθρός σας πρέπει να σκεφθεί αν είστε online, αν τα μέλη της φυλής σας είναι online και θέλουν να βοηθήσουν και πάνω απ'όλα αν έχετε αρκετή άμυνα.
Σε επίπεδα πληροφόρησης: Κάντε (ή στείλτε σε όλα τα χωριά) λίγους ανιχνευτές (έως 50) σε όλα τα χωριά σας. Οι εχθροί σας θα ανιχνεύουν όλα τα χωριά σας μέχρι ενός σημείου και αν εμποδίζονται από ανιχνευτές στα αμυντικά σας μόνο χωριά, αλλά μπορούν να ανιχνεύσουν εύκολους στόχους (τα επιθετικά σας) αυτό δεν θα είναι πολύ επικερδές, έτσι δεν είναι; Ειδικά αν είστε offline εκείνη την στιγμή.
Εν τέλει από άποψη υλικού: Υπα΄ρχουν εκατοντάδες οδηγοί σε αυτό το forum για το ποια άμυνα είναι καλύτερη και ποια αναλογία πρέπει να κάνετε και όλοι αυτοί είναι και σωστοί και λάθος. Εξαρτάται από το τι θα στείλει ο επιτηθέμενος για επίθεση και αυτό δεν είναι αναμενόμενο μέσα σε ένα μεγάλο χρονικό όριο. Μία αναλογία δόρια-ξίφη 2-1 μπορεί να είναι καλή, μία αναλογία τόξα-ΒΙ 5-1 μπορεί να είναι καλή. Όλα εξαρτώνται με το τι θα σας επιτεθεί ο αντίπαλος. Μόνο ένα πράγμα είναι σημαντικό. Ποτέ μην κάνετε ένα είδος άμυνας μόνο. Κάνετε τον εαυτό σας ευάλωτο σε συγκεκριμένους τύπους επιθέσεων. Πάντα να αναμιγνύετε 2 αμυντικούς τύπους. Να θυμάστε λέω αμυντικούς τύπους.
Αυτό δεν είναι λόγος να ανακατεύεται αμυντικά και επιθετικά στρατεύματα στο ίδιο χωριό.

Ας πούμε ότι είμαστε έτοιμοι αλλά ο εχθρός επιτήθεται στα τυφλά ή έχει πάρει ανίχνευση. Τι κάνουμε τώρα; Πάνω απ'όλα μείνετε ψύχραιμοι. Πάρτε μία βαθιά ανάσα και δείτε μήπως μπορείτε να καταλάβετε τι είδους επίθεση έρχεται κατά πάνω σας. Είναι αρκετά αργή για να είναι κριός ή αριστοκράτης;

Αν είναι γρηγορότερο τι περισσότερες φορές είναι καλύτερο να ζητήσουμε βοήθεια από την φυλή και να κάνουμε duck στην πρώτη επίθεση, μέχρι να φτάσει η άμυνα. Σιγουρευτείτε ότι έχετε ποστάρει μία κανονική αναφορά για τα μέλη της φυλής σας. Θα θέλουν να ξέρουν τι άμυνες να στείλουν και αν μπορείτε να αμυνθείτε.

Μπορείτε να καταλάβετε πώς να κάνετε duck στην πρώτη επίθεση και στις ενδιάμεσες επιθέσεις για εσάς πιστεύω και αυτό προϋποτίθεται για ενδιάμεσους παίκτες για αυτό θα περάσω σε επιθέσεις μεγάλης κλίμακας.
Όταν δεν δέχεσθε μόνο λίγες επιθέσεις (<10) αλλά ίσως εκατοντάδες ή χιλιάδες ξεκινάει η αληθινή πλάκα.

Θα χρειαστεί να βρείτε αν οι εισερχόμενες επιθέσεις είναι ανιχνευτές, ΕΙ/ΒΙ, δόρια/τσεκούρια, ξίφη, καταπέλτες/κριοί ή αριστοκράτες. Ο αντίπαλός σας μπορεί να αλλάξει τα ονόματα των χωριών ή να δώσει σε όλα το ίδιο όνομα ενώ οι επιθέσεις κινούνται για να σας συγχίσει, άρα πρέπει να αναγνωρίζετε τα χωριά μόνο από τις συντεταγμένες τους. Αν νομίζετε ότι κάποιες επιθέσεις είναι fakes αγνοΐστε τες. Κάντε duck σε όσες επιθέσεις είναι ταχύτερες από κριό και μπλοκάρετε αυτές με τους ανιχνευτές με τους δικούς σας.

Άμυνα sprint- Αν θέλετε να στείλετε τον στρατό σας μία συγκεκριμένη στιγμή και να είναι πίσω πάλι μια συγκεκριμένη στιγμή θα ανοίξετε ένα παράθυρο και θα περιμένετε να έρθει η στιγμή αυτή. Όσο ταχύτερα κινούνται τα στρατεύματα τόσο μικρότερη θα είναι αυτή η διαδικασία. θα χρειαστεί να στείλετε άμυνα από το χωριό Α στο Β και από το Β στο Α. Ακόμα και αν τα πάτε χάλια στο timing, θα έχετε άλλα χωριά για να στείλετε στρατό ως βοήθεια και θα περιμένετε μία φορά, όχι δύο.

Ανακύκλωση- Αν οι επιθέσεις δεν χτυπάνε την ίδια στιγμή προσπαθείστε να χρησιμοποιήσετε την άμυνα πολλές φορές. Ακόμα και το χωωριό καταγωγής της άμυνας δέχεται επίθεση δεν υπάρχει λόγος να μην την στείλετε αλλού και να γυρίσει πίσω στην ώρα της.

Επιθετική άμυνα- Αυτό βρίσκεται στην ενότητα επίθεση.

Backtimming- Αν έχετε ένα επιθετικό χωριό που θα νομπλαριστεί και θέλετε να χρησιμοποιήσετε τα επιθετικά από το να τα αφήσετε να αμύνονται καταγραψτε την ώρα που φτάνει η επίθεση του αντιπάλου, προσθέστε τον χρόνο που χρειάζεται για να γυρίσει πίσω και ακριβώς ένα δευτερόλεπτο μετά επιτεθείτε, δίνοντάς του έτσι μηδενικές πιθανότητες να βγάλει έξω το στρατό του. Το Backtiming χρησιμοποιείται για να φτάσουν ακριβώς στο δευτερόλεπτο που φτάνουν οι αριστοκράτες ή απλά για να τον μπερδέψετε. Ανακατέψετε τα σε μερικές αληθινές επιθέσεις κάθε λίγο και αυτός απλά θα τις αγνοήσει.

Επίθεση
Θέλετε να πάρετε το άλλο χωριό ή απλά τους πόρους του ή απλά να τον διαλύσετε σε μικρά κομμάτια. Αλλά θέλετε να το κάνετε με τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Λοιπόν, μάθημα 10 είναι το να πάρετε όσο το δυνατόν περισσότερα στρατεύματα (δείτε στον βασικό οδηγό), να κάνετε δύσκολο για τον αντίπαλό σας να πάρει βοήθεια, να του ρίξετε το τείχος, να μην έχετε απώλειες λόγω ηθικού και αν είναι δυνατόν να τον ξεγελάσετε να σας δώσει το χωριό τσάμπα.

Πολύ φανερό ως εδώ. Το αστείο μέρος αρχίζει εδώ: Πώς να ρίξετε το τείχος χωρίς να χάσετε στρατό, πώς να πάρετε τσάμπα χωριά και λοιπά...

Βασικά αν ο αντίπαλός σας είναι offline ή απλά σας αγνοεί, πρέπει απλά να τον καθαρίσετε. Αυτό συμβαίνει όταν νομίζει πως είναι ένας καλός παίχτης και μπορείτε να τον καθαρίσετε ευκολότερα. Ας αρχίσουμε με το ευκολότερο: Ρίξτε το Μέρος συγκέντρωσης.

Στέλνετε 5 επιθέσεις η καθεμία με μία απόσταση μεταξύ τους, όχι με πολλά στρατεύματα για να μην χάσετε πολλά στρατεύματα αν αποτύχει. Ο εχθρός θα προσπαθήσει να στείλει έξω τα στρατεύματα πριν την πρώτη επίθεση, να το ακυρώσει μετά και να φαέι τους αριστοκράτες. Το πρόβλημα είναι: Όταν έχει καταστραφεί το Μέρος Συγκέντρωσης Δεν μπορεί να ακυρώσει μέχρι να ξαναφτιαχτεί. Αυτή η στρατηγική δουλεύει καλύτερα με 6 επιθέσεις, οι 2 πρώτες είναι με καταπέλτες που στοχεύουν το Μέρος Συγκέντρωσης με κάποια απόσταση μεταξύ τους και οι άλλες με αριστοκράτες. Μπορείτε ακόμα να ακυρώσετε μπροστά από την πρώτη επίθεση όμως.

Αρκετά παρόμοια και καλή εναντίον κοντινών στόχων είναι η επίθεση με 5 αριστοκράτες, που θυσιάζεται ένας αριστοκράτης. Στείλτε μία εκαθαριστική (που να περιέχει αριστοκράτη), μετά στείλτε 4 αριστοκράτες από ένα άλλο χωριό, έναν που φτάνει πριν την εκαθαριστική (!) και 3 μετά, ακυρώστε την πρώτη και ξαναστείλτε την, μόνη χωρίς συνοδεία. Ο εχθρός θα σκεφτεί ότι απλά τα κάνατε θάλασσα και θα κάνει duck τις 4 πρώτες. Μόλις πάρετε το χωριό ακυρώνετε την τελευταία.

Μία άλλη τακτική είναι να αντιμετωπίσετε την αμυντική τακτική. Δεν την έχω χρησιμοποιήσει συχνά και δουλεύει καλύτερα κατά παικτών με λίγα χωριά. Επιτεθείτε από μακριά με 4 αριστοκράτες και ετοιμαστείτε να συγχρονίσετε άλλους 4 εναντίον ενός ακόμα αμυντικού χωριού του αντιπάλου2-3 δευτερόλεπτα πριν φτάσει η εκκαθαριστική. Τα υποστηρηκτικά στρατεύματα θα εξαφανιστούν μόλις πάρετε το χωριό αφήνοντας έτσι το χωριό στο οποίο επιτεθήκατε με λιγότερο στρατό.

Μόλις οι εχθροί σας καταλάβουν ότι συνεχίζετε να κάνετε duck στις εκαθαριστικές ίσως στέλνουν γεμάτες εκαθαριστικές με τους αριστοκράτες. Τώρα αρχίζει η αληθινή πλάκα (πάλι;) Επιθετική άμυνα (!)

Στείλτε 3 αριστοκράτες στο χωριό σας. Η γεμάτη επίθεση θα μείνει στο χωριό μόλις ο αριστοκράτης το πάρει και θα συγκρουστεί με την επόμενη επίθεση με τον αριστοκράτη 4 φορές. Και θα έχετε εύκολο έργο καταστρέφοντας τα τελευταία στρατεύματα και ξαναπαίρνοντάς το. Σκεφτείτε τι μπορεί να κάνει ο αντίπαλος αν έχετε προγραμματίσει να φτάνει ο αριστοκράτης σας 1 δευτερόλεπτο αφότου το πάρει. Επίσης σκεφτείτε να νομπλάρετε τον εαυτό σας αν μετά από ένα τραίνο έχετε 3-4 εμπιστοσύνη ο αντίπαλος θα στείλει 2 αριστοκράτες νομίζοντας ότι η εμπιστοσύνη είναι κάπου στο 35-40 αλλά θα είναι στο 60. Αυτό ίσως σας δώσει κάποιο χρόνο.

Δολοφόνος ηθικού- Φανταστείτε ότι έχετε έναν εχθρό και τον βλέπετε με χαμηλό ηθικό, δώστε του ένα μεγάλο σας χωριό (χωρίς τείχος) τσάμπα. Μόλις το πάρει το ηθικό με το οποιο τον βλέπετε θα αυξηθεί και θα προσπαθη΄σει να αμυνθεί στο μεγάλο του χωριό με την άμυνά του. Επί τη ευκαιρία. Ο ευκολότερος τρόπος να ξεκάνετε μία χελώνα (όποιος δεν πέφτει με κανένα trick παίζει καλά) είναι να ρίχνετε με καταπέλτες κάθε νέο τους χωριό. Ίσως ακόμα προσπαθήσουν να αμυνθούν σε ένα χωριό ακόμα και με τείχος 0, που είναι αβοήθητοι όταν τους πάρετε το κύριο.



Χμμμμ, Χαμηλή Μπαταρία, Θα συνεχίσω αργότερα...


Υ.Γ.
Να επισημάνετε τυχών ορθογραφικά ή Γραμματικοσυντακτικά λάθη, έτσι ώστε να διορθωθούν.
 
Κορυφή