Συζήτηση: Άνοιγμα κόσμου 42

  • Δημιουργός θέματος DeletedUser6091
  • Ημερομηνία έναρξης
Κατάσταση
Δεν είναι ανοικτή για περαιτέρω απαντήσεις.

DeletedUser13719

Να εξηγήσω λίγο σοβαρά και χωρίς χαβαλέ την απόφαση για τις ρυθμίσεις που είδατε.

Είχαμε καταντήσει προβλέψιμοι και το να είναι προβλέψιμος ο συντονιστής μιας κοινότητας, δεν βοηθάει την κοινότητα σε καμία περίπτωση.

Είναι τραγικό πως υπάρχουν σοβαρές φυλές που αποφάσισαν να μπούν στον κόσμο 42, πριν μάθουν τις ρυθμίσεις. Εκεί χτύπησε το καμπανάκι για εμάς. Εκεί καταλάβαμε πως έχουμε μείνει στάσιμοι και είδαμε την γενική εικόνα από όλο αυτό.

Αν κάνουμε μια αναδρομή στα τελευταία 6 χρόνια που διαχειρίζομαι την κοινότητα ως CM και τα τελευταία 7 που είμαι μέλος της ομάδας διαχείρισης, θα μετρήσουμε δεκάδες ιδέες που έχουν ενσωματωθεί στο παιχνίδι και είναι 100% Ελληνικές ιδέες. Και τώρα σιωπή... Παρατηρείτε όλοι πως οι αναβαθμίσεις είναι κάπως μικρές. Και ένα νέο κτίριο που θα προσθέσουμε σε λίγο, είναι από παλαιότερη ιδέα που απλά κρατάμε για χρόνια στο συρτάρι.

Το μπινελίκι σας κάποτε, με βοηθούσε σε ένα σημείο να καταλάβω τι κάνω λάθος και να προσπαθήσω έστω να το αλλάξω. Το αν τα κατάφερα ή όχι δεν το ξέρω αλλά τουλάχιστον το αναγνώριζα. Πρέπει λοιπόν κάποιες φορές να γίνει να ταρακούνημα για να σας ακούσουμε. Πρέπει να κάνουμε κάτι για να μας μιλήσετε. Παλιά μας μιλούσατε χωρίς να το προσπαθήσουμε αλλά τώρα δεν μας μιλάτε καθόλου και αυτό κάνει κακό στο παιχνίδι.

Δεν χρησιμοποιώ τον κόσμο 42 ως πειραματόζωο. Χρησιμοποιώ την έκπληξη των ρυθμίσεων του όμως για να μπω σε διάλογο με τους χρήστες και να μπορέσει και πάλι η κοινότητα να δώσει ιδέες στο παιχνίδι και να συνεχίσει να υπάρχει με κάποιον σκοπό και όχι μόνο για να τρώει την ήδη υπάρχουσα σάρκα της.

Παλιά το ελληνικό community ήταν και 100.000+ οπότε συγκριτικά υπήρχε και παρόμοια ανταπόκρηση στο φόρουμ. Και μιλάμε για μια εποχή που το ADSL μόλις είχε έρθει στην Ελλάδα και είχαν πρωτομπεί οι 24άρες γραμμές οπότε λογικό ήταν που υπήρχε και τόσος κόσμος στο παιχνίδι. Όλοι τότε άρχισαν να μαθαίνουν τα περί ίντερνετ και δεν υπήρχαν τα ad-blocks (και αν υπήρχαν τα ήξεραν μόνο οι πολύ ψαγμένοι) οπότε ήταν και σχετικά εύκολο να μπεις στο παιχνίδι και μάλιστα σε ένα παιχνίδι που δεν υπήρχαν καλοί παίκτες και όλοι τότε το μάθαιναν μαζί. Ήταν κάτι καινούργιο και προφανώς τράβαγε κόσμο.

Πλέον όμως μιλάμε για ένα από τα πιο πολυσύνθετα παιχνίδια στους browsers. Γιατί? Επειδή για να μάθεις το παιχνίδι, πρέπει να έχεις την όρεξη να μπεις στο εξωτερικό φόρουμ, να διαβάσεις οδηγούς, να γνωρίσεις κόσμο που θα σου μάθουν να παίζεις και φυσικά το βασικότερο να έχεις χρόνο κοκ. Κι όλα αυτά μπαίνοντας σε ένα community που αποτελείται κυρίως από βετεράνους. Αυτό είναι πλέον οι Φυλετικές και γι'αυτό είναι και πολύ δύσκολο να τραβήξει νέους παίκτες και άρα νέες ιδέες. Φυσικά πέρα από τα παραπάνω δεν το βρίσκω παράλογο που ένα τέτοιο παιχνίδι έχει αυτό των αριθμό παικτών πλέον εάν σκεφτείς και τι ανταγωνισμός υπάρχει (βλ. Steam,άπειρα "δωρεάν" παιχνίδια για tablet κτλ).

Όσον αφορά την κριτική για το παιχνίδι το πλέον μικρό community των φυλετικών γνωρίζει πως λειτουργεί το φόρουμ ή καλύτερα πως έχει την εντύπωση ότι λειτουργεί το φόρουμ. Από την στιγμή που βγει μια ανακοίνωση, ακόμα κι αν δεν αρέσει στο 70% των παικτών δεν θα αλλάξει (βλ ρυθμίσεις κόσμου που είναι και το βασικότερο). Τώρα εσύ σαν mad αν μεταφέρεις τη δυσανασχέτηση των παικτών στην εταιρία προφανώς έχεις εκτελέσει το καθήκον σου σαν CoMa και σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για κακή διαχείριση από την πλευρά της εταιρείας. Φυσικά εσύ θα τα ακούσεις γιατί όσον αφορά τα ελληνικά δεδομένα εσύ "είσαι" η εταιρεία.


Ιδέες πάντως πιστεύω ότι υπάρχουν και για να αυξηθεί ο κόσμος στους σέρβερ (βλ συγχώνευση σέρβερ (π.χ uk-net) που διάβαζα στο φόρουμ του νετ) και για να έρθουν νέοι παίκτες (λιγότερα pay2win features). Από την άλλη, η εταιρεία δεν έχει κλείσει σέρβερ γιατί καθώς φαίνεται τα 1500 άτομα που μπορεί να παίξουν τώρα τις αποφέρουν τα ίδια (ίσως και περισσότερα) χρήματα. Δυστηχώς τα δωρεάν παιχνίδια των tablet (και browser) μόνο δωρεάν δεν είναι πλέον και βασίζονται ξεκάθαρα στο micro transaction προκειμένου να επιβιώσουν και είναι φυσικά κάτι που εξωθεί τους παίκτες από το να το δοκιμάσουν αν δεν έχουν σκοπό να πληρώσουν. Και δεν λέω κάπως πρέπει να πληρωθεί και ο developer και ο coma και ο τεχνικός αλλά τα micro transactions δεν είναι η λύση. Μια συνδρομή των 10-20 ευρώ το μήνα (λέμε τώρα) και υποχρεωτική απενεργοποίηση του ad-block θα ήταν πολύ καλύτερο συγκριτικά με το πως έχει καταντήσει πλέον το παιχνίδι. Η δωρεάν εγγραφή είχε νόημα εφόσον όταν έμπαιναν 10.000 νέοι παίκτες υπολόγιζες πως οι 2500 θα μείνουν για να παίξουν και θα αποκομίσεις κάποιο κέρδος από αυτούς. Πλέον ο κόσμος γνωρίζει πως δωρέαν συνήθως σημαίνει pay2win (κι αν δεν σημαίνει pay2win σημαίνει πως εσύ είσαι το προϊόν) και άρα το αποφεύγει. Οι καινούργιοι χρήστες πλέον (φαντάζομαι) είναι άτομα που ψάχνοντας το app-store βρίσκουν το παιχνίδι το κατεβάζουν, μπαίνουν σαν guests και την επόμενη μέρα το έχουν ξεχάσει.

Οπότε η λύση της εταιρείας είναι να ξεψαχνίσει τη βάση των παικτών της εώς ότου πεθάνει το παιχνίδι. Οικονομικά κοιτώντας το ίσως είναι και πιο αποδοτικό δεν ξέρω. Αυτό που θέλω να πιστεύω είναι ότι αν ένα παιχνίδι είναι καλό, σου προσφέρει μια διασκέδαση και δεν τείνει να βοηθάει περισσότερο τους χρήστες που πληρώνουν (χωρίς να είναι τελείως τσάμπα ξαναλέω) μπορεί να διατηρήσει ένα ικανοποιητικό αριθμό παικτών (το πιο πιθανό είναι και νέους παίκτες) και να κάνει και απόσβεση των εξόδων του. Από την άλλη ίσως και να είναι ουτοπικό, και πάλι δεν ξέρω.

Συμπέρασμα: Όσον αφορά εμένα λάθος κινήσεις για την ανάπτυξη του παιχνιδιού δεν πιστευώ ότι έκανες, και πιστεύω όλες προήλθαν από την εταιρεία. Όσον αφορά τα μπανς, 9 χρόνια ακούω τώρα τον κόσμο να παραπονιέται. Εγώ μια φορά μπαν δεν έχω φάει οπότε δεν μπορώ να κρίνω αν έπαιξε κάποιο ρόλο στην απάθεια που δείχνει το community. Θέλω να πιστεύω ότι αν κάτι έκρινες άξιο αναφοράς το μεταβίβαζες στην εταιρία. Αυτά!

Υ.Γ Κι αν βγήκα λιγάκι εκτός θέματος, κάντε ό,τι καταλαβαίνετε
 
Κατάσταση
Δεν είναι ανοικτή για περαιτέρω απαντήσεις.
Κορυφή